IEK Okula-Dönüş-Kitapçığı-Ağustos2020 - page 7

Sorumluluk Alanı
Yönetim
Öğretmen
Öğrenci
Veli
Okulun tüm yönetim
kademelerini IEK’nın
misyon ve vizyonunda
yer alan hedeflerine
ulaşılması için
Birimler arasında
bağlantı kurar, iş
birliğini güçlendirir
Planlama yapar,
organizasyonun
gerçekleştirilmesi için
destek alanlarını
yapılandırır
Bütçe tahsis eder
Fiziki alanları ihtiyaca
göre düzenler ve
planlar
Paydaşların eşit oranda
faydalanması için
tedbirlerini alır
Gerektiğinde dış
kaynakları devreye
sokar
Uzmanlardan
yararlanır
Etkinlik takvimini
belirler, hazırlar ve
duyurur
Katılımı sağlamak için
iletişimi sürekli kılar
IEK yönetimi, yaş grubu
özelliklerini de dikkate
alarak öğrenim gören
tüm öğrencilerde;
“Olumlu ve Kalıcı”
davranış değişikliğinin
meydana gelmesini
önemser, bu konuda tüm
tedbirleri alır
Öğrencilerin doğru
iletişimde bulunmalarını
teşvik eder,
güçlendirmeleri için
gereken eğitimleri verir,
zamanında ve doğru
araçlar üzerinden süreci
işletir
Okulun tüm kural ve
uygulamalarının her
ortamda işlediğini kabul
eder
Başkalarının hak ve
hürriyetine saygı gösterir
Kendisinden beklenen
davranışları geliştirir
Uyarı ve hatırlatmaları
önemser
Her davranışın bir
sonucu olduğunu bilir
Okulun belirlediği
kuralların kalıcı, kişiye
göre değişmeyen bir
yapıda olduğunu kabul
eder
Disiplin olayları
karşısında okul ile iş
birliği yapar
Uyarı ve hatırlatmaları
önemser, bu konuda
öğrencisine destek olur
Disiplin sürecinde PDR
birimiyle iş birliğini
önemser,
sorumluluklarını yerine
getirir.
IEK öğretmenleri
Kurumun belirlediği
prosedür ve politikalar
dahilinde hareket etmeyi
önemser
Sorunlara aynı hassasiyetle
yaklaşır, insan ayrımı
gözetmez
Kişi hak ve özgürlüklerine
zarar verenlerle ilgili
gereken tedbirleri alır
Tarafsız ve hakkaniyetli
davranmayı önemser
Sorunları görmezden
gelmez, saklamaz,
gerektiğinde anında
müdahale eder
Devam-Devamsızlık
Derse Katılım
Törenlere Katılım
Proje ve Performans
Çalışmalarına Katılım
Sosyal Etkinliklere
Katılım
Gezi-Gözlem
Çalışmalarına Katılım
Deney Çalışmalarına
Katılım
Sunumlara Katılım
Rehberlik
Çalışmalarına Katılım
Bütünsel Gelişim
Faaliyetlerine Katılım
Okul Sonrası
Etkinliklere Katılım
Toplantı ve
Bilgilendirme
Çalışmalarına Katılım
Disiplin Uygulamaları
Dersin düzenini bozmak
Derse hazırlıksız katılmak
Devamsızlık yapmayı
alışkanlık haline
getirmek
Yönerge ve açıklamaları
dikkate almamak
Çalışmaları zamanında
yapmamak ve teslim
etmemek
Başkalarının bilgi, eşya
ve araç gerecine zarar
vermek
Gerçek veya sanal
ortamlarda yazılı, görsel
ve sözel araçlar
üzerinden zorbalıkta
bulunmak
Öğrencilerin çoklu zekâ
kuramı dahilinde analiz
edilmesini sağlar
Farklı öğrenenler olduğuna
inanır ve buna göre
hazırlığına yön verir
Ders içi ve ders dışı tüm
etkinliklerini zenginleştirir
Öğrencilerini katılım
göstermesi için
yüreklendirir
Çalışmaların okulun misyon
ve vizyonuyla uyumlu
olmasına önem verir
Öğrencilerin bilgi, beceri,
toplumsal, duygusal
gelişimini destekleyecek
alan ve araçları belirler
Planlamalarında diğer
birim ve kişilerle iş
birliğinde bulunur
Kurumun politika ve
prosedürlerine uygun
hareket eder
Sosyal etkinlik takvimini
göz önünde bulundurur
Tüm öğrencilerin etkinlikler
üzerinden bilgi ve
becerilerini
yansıtabilmesine imkân
tanır
Farklı ve yeni yöntemler
geliştirerek çalışmalara
zenginlik katar
Yapılan çalışmaları kayıt
altında tutar
Öğrencilere ilişkin gözlem
yapar ve PDR birimiyle iş
birliği içerisinde çalışır
Öğrencinin temel
görevinin ders içi ve ders
dışı faaliyet ve
programlara katılmaktır
Bilgisi kadar becerilerinin
de gelişmesi gerektiğine
inanır ve bu nedenle
etkinliklerin tamamında
aktif rol almayı önemser
Devamsızlık yapmanın
kendisini zora
düşüreceğini, gelecekte
referans almasına engel
bir durum yaratacağını
bilir
Çalışmaların tamamının
kendi yaş özelliklerine,
ilgilerine ve seviyelerine
uygun hazırlandığını bilir
Çalışmaların ölçme ve
değerlendirmeye etkisi
olduğunu bilir,
Kendisinden beklenen
tutum ve davranışları
sergiler ve bu konudaki
sorumluluklarını bilir
Çalışmaların duygusal,
sosyal ve bilişsel
gelişimine katkısı
olduğunu bilir,
tercihlerini ve
yeteneklerini dikkate
alarak fayda elde etmek
için çabalar
Veliler devamsızlık
konusunun hassas bir
konu olduğunu peşinen
kabul ederler ve bu
alanla ilgili;
Öğrenciye tercih hakkı
tanımazlar
Öğrencilerini motive
ederler
Okulun politika ve
prosedürlerinin asıl
belirleyici olduğunu
bilirler
Ders içi ile ders dışı
eğitim-öğretim
faaliyetlerinin eşit
değerde olduğunu kabul
eder
Öğrencisinin devamsızlık
yapmasının zorunlu
olduğu durumlarda
mutlaka okul yönetimi
ile iş birliğinde
bulunurlar
Herhangi bir sebeple
devamsızlık yapılması
durumunda okul
yönetimine bilgi vermek
ve doktor raporu ibraz
etmekle yükümlüdürler
Okulun sosyal etkinlik
takvimi dahilinde
çalışmalara katılım
gösterir ve öğrencilerin
performanslarını
gözlemlerler
1,2,3,4,5,6 8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,...36
Powered by FlippingBook