IEK Okula-Dönüş-Kitapçığı-Ağustos2020 - page 6

SORUMLULUKLARIMIZ
Eğitim-öğretimin sağlıklı ve başarılı olabilmesi için iş birliği, ortak anlayış, kural ve prosedürlere uyum,
uygulama ve yaklaşımlarda tutarlılık olması önemlidir. Buna göre uzaktan , yüz yüze ve /veya yüz yüze
& uzaktan eğitim aynı anda olması durumunda- tüm paydaşlardan aşağıda yer alan sorumluluklar
dahilinde hareket etmesi beklenmektedir.
Sorumluluk Alanı
Yönetim
Öğretmen
Öğrenci
Veli
Derslerin Talim Terbiye
Kurulu ve IBO tarafından
belirlenen usul ve
esaslarda planlanmasını
ve öğretilmesini temin
eder
Öğretmenlerin dengeli
bir biçimde haftalık ders
programında
görevlendirilmesini
sağlar
Derslerde ihtiyaç
duyulan her türlü
araç-gereci temin eder
Derslerin çağdaş öğretim
yöntemleriyle işlenmesi
konusunda ilgili birim ve
birimlerin iş birliğinde
olmasını sağlar
Öğrenmeyi ve öğretimi
destekleyecek sistemleri
kurgular ve güçlendirir
Ölçme ve değerlendirme
sisteminin tanımlı,
anlaşılır, adil ve
açıklanabilir olmasını
sağlar
Öğretmenlerin ölçme ve
değerlendirme ile ilgili
bilgi ve becerilerinin
güçlü olmasını ve alana
hâkim olmasını sağlar
Döngüsel olarak süreç ve
sonuçlar hakkında rapor
alır ve irdelemelerde
bulunarak öğrenci
takibini gerçekleştirir
Rehberlik Yürütme
Kurulu Öğretmenler
Kurulu üzerinden ölçme
alanıyla ilgili dönütleri
alır ve tedbirlerin
alınmasını sağlar
Velilerin ölçme
değerlendirme sistemi
hakkında bilgi sahibi
olması için gerekli
çalışmaları yapar
Ölçme ve değerlendirme
ile ilgili kayıtların
tutulmasını ve
arşivlenmesini sağlar
Kurullarda karar altına
alınan ölçme
değerlendirme ile ilgili
sorumlulukları yerine
getirir
Alanla ilgili bilgi ve
becerilerini sürekli geliştirir
Öğrenci ve velisine düzenli
aralıklar bilgi aktarımında
bulunur
Tüm ölçme ve
değerlendirme ile geri
bildirim sisteminin sağlıklı
çalışması için okulun
prosedür ve politikalarını
bilir ve planlamalara uygun
hareket eder
Sistemi, planlı,
denetlenebilir ve
belgelendirilebilir bir
şekilde yönetir
Öğrenme çıktılarına ilişkin
kayıt tutar
Öğrencinin hak ve
hürriyetini korur
Ölçme ve değerlendirme
sistemi ile ilgili olarak
sorumlulukları yerine
getirir
Kendisine adil ve
hakkaniyetli
davranıldığını bilir ve
aldığı not ve geri
bildirimlere güvenir
Her zaman notlarına ve
geri bildirimlerine itiraz
hakkının olduğunu bilir,
olumlu eleştiriler
getirerek sorgulama
hakkını kullanır
Kendisine verilen
çalışmaları yönerge ve
açıklamalara uygun
olarak hazırlar ve
zamanında teslim eder
Ölçme ve değerlendirme
alanlarına yönelik okulca
belirlenen kurallara
uygun hareket eder, aksi
davranışlarda bulunmaz
Okulun ölçme ve
değerlendirme sistemi
hakkında bilgi sahibi olur
Ölçme ve değerlendirme
sürecinde adil
davranıldığını bilir,
Öğrencinin not ve geri
bildirimine ilişkin
herhangi bir soru ve
itirazı varsa bunu nasıl ve
kime yapacağını bilir
Öğrencinin gelişim
alanlarıyla ilgili verilen
geri bildirimi önemser ve
ihtiyaçlarına göre
desteklenmesi için iş
birliğine gider
Ölçme ve
değerlendirmelerin
görüşülebileceği
bildirilen toplantılara
katılım gösterir
Öğrenci karne ve geri
bildirimlerinin muhafaza
edilmesini önemser
Temel Derslerin Öğretimi
Sayısal Dersler
Sözel Dersler
Dil Dersleri
Branş Derslerin Öğretimi
Sanat Dersleri
Spor Dersleri
Teknik Dersler
Ölçme ve Değerlendirme
ve Geri Bildirim
Sistemleri
Ölçüte Göre
Değerlendirme
Hazırlık Atlama
Sınavları
İngilizce Sınavları
Amacına Göre
Değerlendirme
Düzey Belirleme
Özetleyici
Biçimlendirici
Geliştirici
Yazılı ve Sözlü Geri
Bildirim
Performanslar
Sunumlar
Ödevler
Projeler
Derse Katılım
Ders Araç ve
Gereçler
Derslerin Talim Terbiye
Kurulu ve IBO tarafından
belirlenen usul ve
esaslarda yürütülmesi için
gereken tedbirleri alır,
hazırlıklarını zamanında
yapar
Sorumluluğundaki derslere
ilişkin doğru yöntem ve
tekniği bilir, kullanır
Farklı kaynaklardan
faydalanır, ders araç
gereçlerini zenginleştirir
Öğrenen profili niteliklerini
önemser, çoklu zekâ
kuramını dikkate alarak
bireysel ihtiyaçlara göre
hazırlık yapar
Öğrenmenin kalıcı olmasını
destekler, deneyimsel
öğrenme süreçleri için
fırsatlar yaratır
Dersin kazanımlarının
elde edilmesi için
yönergeleri dikkate alır
Derse yönelik becerileri
edinmeye önem verir
Sorumlulukları yerine
getirir
Öğrenme süreçlerine
ilişkin çalışmaları
zamanında ve gerektiği
biçimde yürütür
Derse ilişkin sorularını
anında ders öğretmenine
bildirir ve destek
verilmesini sağlar
Ders için ihtiyaç duyacağı
araç gereçlerin temin
edilmesini sağlar
Öğrencisinin öğrenme
sürecinde okulla ve tüm
öğretmenlerle iş
birliğinde bulunur
Derse yönelik
gerçekleştirilecek proje
ve performans
çalışmalarının
yapılabilmesi için maddi
ve manevi destek
alanlarını sağlar
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,...36
Powered by FlippingBook