IEK Okula-Dönüş-Kitapçığı-Ağustos2020 - page 5

Eğitim-öğretimle ilgili hedeflere ulaşabilmek için de aşağıda yer alan alanlar kullanılır ve süreç-sonuç
ilişkisi gözetilir.
E Ğ İ T İ M U Y G U L A M A L A R I
B L O O M ’ U N Y E N İ L E N M İ Ş TA K S O N O M İ S İ
Ö Ğ R E T İ M U Y G U L A M A L A R I
Ders Dışı Eğitim
Faliyetleri
OSP
Milli Eğitim
Bakanlığı TTK
Programları
IB
Programları
Bütünsel
Gelişim
Programları
Bireysel ve Grup
Öğretim
Destek
Programları
Yaratma
Değerlendirme
Analiz Etme
Uygulama
Anlama
Hatırlama
Seviye 6
Seviye 5
Öğrenen yeni bir ürün ya da
bakış açısı geliştirebiliyor mu?
Öğrenen benimsediği tutumu ya da
verdiği kararı
gerekçelendirebiliyor mu?
değer biçmek, öne sürmek, savunmak,
yargılamak, seçmek,
desteklemek, ölçmek, değer vermek
Seviye 4 Öğrenen farklı parçaları birbirinden
ayırt edebiliyor mu?
değer biçmek, karşılaştırmak,kıyaslamak,
eleştirmek, ayırt etmek, ayrıştırmak,
incelemek, deneyimlemek, sormak, test etmek
Seviye 2
Öğrenen fikirleri ya da
kavramları açıklayabiliyor mu?
sınıflandırmak, tanımlamak, tartışmak, açıklamak,
belirlemek, konumlandırmak, fark etmek,
rapor etmek, seçmek, çevirmek, farklı sözcüklerle ifade etmek
Seviye 1 Öğrenen bilgiyi hatırlayabiliyor/
geri çağırabiliyor mu?
tanımlamak, kopyalamak, sıralamak, ezberlemek,
geri çağırmak, tekrarlamak, ifade etmek)
Seviye 3 Öğrenen sahip olduğu bilgiyi yeni
bir yolla/yöntemle kullanabiliyor mu?
seçmek, canlandırmak, dramatize etmek, çalıştırmak,
resimlendirmek, yorumlamak, idare etmek, planlamak,
taslak oluşturmak, çözmek, kullanmak, yazmak
kurmak, yapılandırmak, yaratmak,
tasarlamak, geliştirmek, formüle etmek, yazmak
1,2,3,4 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...36
Powered by FlippingBook