IEK Okula-Dönüş-Kitapçığı-Ağustos2020 - page 4

tüm seviyeler düzeyinde hassasiyetle ele alınır ve dersin bir parçası olması sağlanır, ayrıca
“Öğrenme ve
Öğretim Yaklaşımları”
beceri eğitiminde dikkate alınır ve öğrencilerin aşağıda belirtilen 5 alanla ilgili
güçlendirilmesi önemsenir.
Yukarıda adı geçen yaklaşımların kazanılıp kazanılmadığı öğrencinin ders içi ve ders dışı eğitim-öğretim
faaliyetlerinde kullanılan araçlar üzerinden değerlendirilir ve rubrik esaslarına göre ölçümlenir. Bu
kapsamda yürütülecek çalışmaların tamamı döngüseldir, süreklidir, bütünleyicidir, süreç odaklıdır,
bireyseldir ve
“Bloom’s Taxonomy’si Üst Düzey Zihinsel Düşünme Becerileri ”
ne hizmet edecek şekilde
planlanır.
IEK Okullarının tamamında bireyin bütünsel gelişiminin her alanda gerçekleşmesi, toplum yararına
hizmet edecek niteliğe gelmesi, 21.yy.’ın ihtiyaç duyacağı insan profiline ulaşması için
“Bütünsel Gelişim
Programı”
belirlenmiş, ders içi ve ders dışı eğitim-öğretim faaliyet ve yaklaşımlarında doğru tutumların
ve alışkanlıkların kazandırılması ve güçlendirilmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla 6 alanla ilgili hedeflere
ulaşılabilmesi için
EĞİTİM FELSEFESİ
Deneyimsel öğrenme,
Uluslararası farkındalık,
İçselleştirilmiş öğrenme çıktıları
Disiplinler arası bağlantı kurma
Düşünme
Sosyalleşme
İletişim
Öz Yönetim
Araştırma
Bütünsel
Gelişim
Kimlik
Gelişimi
Kişilik
Gelişimi
Sosyal
Gelişim
Akademik
Gelişim
Beceri
Gelişimi
Kültürel
Gelişim
1,2,3 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,...36
Powered by FlippingBook